گوشی همراهم

بعضی از آدمها را خدا آفریده است فقط برای خالی کردن دل بقیه .. یعنی هر چقدر هم کارها و رفتارها و خریدهایت بی عیب و نقص باشد این افراد چنان برای آنها عیب جویی و نقص تراشی میکنند که دیگر امیدی برایت نمی ماند.. و خود را برای آن همه رفتار و افکار و خریدها لعن و نفرین میکنی...

یکی از دوستان بنده اینطوری است.. همینطوری که در بالا توضیح دادم.. خدای تو دل خالی کردن است.. حسرت به دل همه مانده که این خانم از چیزی تعریف کند یا برایش ایرادی نتراشد..

روز سال تحویل گوشی همراهم برای همیشه خوابید و بیدار نشد.. یکهو خاموش شد البته قبل از آن خاموش روشن میشد دادم فرمتش کردند اما بدتر شد و خلاصه اینکه دقایق اولیه سال 91 خاموش شد و دیگر روشن نشد..یکی از آشنایان در کار تعمیرات و خدمات موبایل است چند روزی گوشی رابرد و برگرداند و نوید داد که "گوشی از بس آب خورده سوخته"! آب کجا بود؟ همیشه حواسم بود که نزدیک آب نباشد!!! اما دیگر گوشی به هلاکت رسیده بود.. همسر گرامی هم در راستای هدیه تولد و عیدی و( احتمالا روز زن را هم مد نظر داشته اند) فرمودند که "اصلا غصه نخور یک گوشی خوب میخرم"ما هم شادی کنان و پای کوبان رفتیم و تحت تاثیرات جادویی سخنان فروشنده یک عدد گوشی " سونی اریکسون ویوازU5را خریداری نمودیم .. این را داشته باشید...

چند روز پیش این دوست عزیز را که ذکر خیرش آن بالا بود دیدم بعد از کلی احوال پرسی و تبریکات عید و حرفهای مختلف پرسید: " گوشی خریدی؟" گفتم بله و گوشی را نشانش دادم.. خدا میداند چقدر از این گوشی ایراد گرفت دهانش را کج کرد ابروهایش را بالا پایین کرد قیافه اش را باز و بسته کرد و هر چه ایراد بود و نبود را برای گوشی گرفت و در آخر هم گفت : بهتون اندختند گوشیت اصلا اون چیزی نیست که باید باشه و گرون خریدی" ته دلم خالی شد مانند چاهی که زیر پایت خالی میشود..کم مانده بود اشکهایم سرازیر شود یعنی فروشنده کلاهی به این گشادی سرمان گذاشته بود و ما بیخبر از همه جا این گوشی را خریدیم.. البته همسر عزیز تا حدودی شناخت از گوشیها دارد و موقع خرید فروشنده گفت این یک گوشی حرفه ایی هست اگر بتوانید کارکردش را یاد بگیرید سالها برایتان کار خواهد کرد اما این دوست عزیز خوب توانسته بود روی ذهن و افکارم رژه برود.. به فکرم رسید گوشی را به این آشنایمان که در کار تعمیران گوشی است نشان دهم.. بردم پیشش تا گوشی را دید کلی تعریف کرد و گفت گوشی خوب و پیشرفته ایی هست و خوب خریدید و تا میتوانست از محاسن گوشی گفت.. حرفهایش آبی بر آتش بود خیالم راحت شد..و از خودم ناراحت شدم که چرا تحت تاثیر حرفهای این دوست قرار گرفتم .. من که به اخلاق ایشان وارد بودم و میدانستم که کارش همین است پس چرا انقدر ناراحت شدم و اعصابم به هم ریخت..

حرف زدن با حرف زدن چقدر فرق دارد.. یک حرف دلسردت میکند یک حرف دیگر دل گرم.. کاش همه انسانها مثبت اندیش و زیبا بین بودند..

هنوز هم از دست این دوست دلخورم..

امیر نوشت: روزی که گوشی را گرفتیم و به خانه برگشتیم به همسر گرامی تعریف میکردم که" من هیچ وقت گوشی رو نزدیک آب نبردم همیشه حواسم بود و ......"فردایش امیر گفت " مامان من قبل از عید گوشیت و بردم حموم شستم و آوردم  خشکش کردم چون احساس کردم باید مثل بقیه وسایل خونه برای عید تمیز بشه!!!!!!! حال این معما هم حل شده..امان از دست این بچه ها

پ.ن: برای دیدن عکس و اطلاعات گوشی به اینجا تشریف ببرید....